Drogi Kliencie!
Jest kilka przyczyn z powodu, których może niedziałać lub niedomagać dystrybutor. Nie zawsze wymagają one wzywania serwisu, więc Drogi Kliencie zanim wezwiesz serwis sprawdź poniższy wykaz problemów, możliwych przyczyn i sposobów ich usunięcia:
Problem |
Możliwa przyczyna i sposób usunięcia |
Barek nie grzeje i / lub nie schładza wody. Na panelu nie świecą się diody sygnalizacyjne.
|
- Sprawdź, czy jest podłączony do zasilania. Podłącz do innego gniazdka. Sprawdź czy instalacja elektryczna jest sprawna.
- Sprawdź czy włączniki na tylnej ściance urządzenia znajdują się w pozycji ON.
|
Z kranika nie płynie woda.
|
- Kranik z gorącą wodą – sprawdź czy właściwie odblokowałeś dźwignię / klawisz kranika.
- Sprawdź czy w butli na urządzeniu jest jeszcze woda, jeśli nie – wymień butlę na pełną.
- Zdejmij butlę z urządzenia i sprawdź czy zdjęta została z korka folia i naklejka zabezpieczająca.
- Zdejmij butlę z urządzenia i sprawdź czy folia lub naklejka z korka nie zatkały otworów wlewowych w trzpieniu.
- Jeżeli urządzenie było niedawno przenoszone w inne miejsce prawdopodobną przyczyną jest zapowietrzenie układu wodnego na skutek nadmiernego pochylenia urządzenia w transporcie. Spróbuj otworzyć kranik i kilkakrotnie pochylić urządzenie w różne strony. Spróbuj energicznie ścisnąć założoną na urządzenie butlę.
- Sprawdź, czy rurka wypływowa i kraniki nie są zapchane lub zabrudzone. Udrożnij je.
- Zdejmując kołnierz urządzenia sprawdzić czy nie wypadł trzpień w sws-ie.
- Zdejmując sws-a sprawdzić czy w zbiorniku pod nim nie znajdują się kawałki lodu.
|
Zła wydajność chłodzenia.
|
- Sprawdź, czy urządzenie nie stoi zbyt blisko kaloryferów, grzejnika, piecyka kuchennego lub innego źródła ciepła. Odsuń urządzenie od źródła ciepła.
- Sprawdź, czy jest zapewniony przepływ powietrza wokół urządzenia (min 8 cm od ściany).
- Sprawdź, czy wokół urządzenia znajdują się jakieś zbędne przedmioty. Usuń je.
- Sprawdź czy kratka parownika na tylnej ściance urządzenia nie jest nadmiernie zakurzona, jeśli tak – odkurz kratkę.
|
Zbyt niska temperatura gorącej wody (czerwona dioda świeci się).
|
- Grzałka jeszcze nie podgrzała wody w zbiorniku; odczekaj aż czerwona dioda zgaśnie i spróbuj ponownie.
|
Urządzenie nadmiernie hałasuje.
|
- Urządzenie stoi na nierównej podłodze. Wypoziomuj urządzenie.
- Sprawdź, czy z tyłu urządzenia nie ma zbędnych przedmiotów. Usuń je.
|
Z kraników kapie woda.
|
- Dokręć „główki” kraników.
|
Wycieki wody wokół urządzenia.
|
- Najczęstszą przyczyną są drobne, niewidoczne pęknięcia butli. Sposób postępowania – odłącz przewód zasilający, zdejmij butlę, częściowo opróżnij zbiorniki naciskając dźwigienki kraników, przestaw barek w suche miejsce, osusz urządzenie, załóż nową butlę i obserwuj czy problem został usunięty; jeśli ponownie pojawią się wycieki wody skontaktuj się z serwisem.
- Zdejmując górny panel urządzenia sprawdzić stan rurki odpływowej znajdujący się przy głównym zbiorniku pod kołnierzem. Jeśli jest pęknięta lub zakamieniona (pożółkła barwa) – Wezwać serwis!
|
Urządzenie mrozi wodę.
|
- Sprawdzić pokrętło regulatora temperatury (termostat) – znajduje się w prawym górnym rogu urządzenia pod niebieską naklejką. Zerwać naklejkę. Używając wkrętaka przekręcić w lewo regulator temperatury.
|